Konečně jsem přišel na to, jak přidávat přílohy k článkům - respektive že se to na Blogspotu nedá udělat a musím na to jít jinak - takže mohu začít publikovat zajímavé šablony související s testováním, které vám mohou sloužit jako inspirace, nebo je můžete přímo používat na svých projektech.
U klientů, kteří nemají zaveden nástroj na test manažment (HP Quality Center, SpiraTeam...), se na manažment testů používají dost často různé tabulky v Excelu a nad nimi se pomocí vzorečků vytvářejí statistiky.
Jeden takový Excel soubor mé vlastní výroby naleznete na Google Docs , třeba se vám k něčemu bude hodit. Jednotlivé položky jsou okomentované, aby práce se souborem byla snažší. Nezapomeňte si povolit v Excelu makra - v souboru se využívají skripty ve VBA.
- Na záložce "Parameters" nakonfigurujete různé parametry (jména testerů, možné stavy testů, datum odkdy budou počítány statistiky atd.)
- Záložka "Test Estimates" slouží jako seznam požadavků a vytváření odhadů pro jednotlivé fázy testů (test analýza, exekuce atd.)
- Záložka "Dashboard" obsahuje samotné testy, kde test analytici vytvářejí nové testy a testeři vyplňují stavy jednotlivých testovacích případů. Po vyplnění stavu testu se automaticky vyplní datum testu a řádek se "zabarví" podle výsledku testu.
- Záložka "Statistics" pak zobrazuje statistiky nad testy (kolik bylo passed, kolik failed, kolik který tester udělal testů..." - neplní se automaticky, ale na vyžádání tlačítkem "Calculate statistics" - zobrazí se v panelu nástrojů hned po otevření XLS souboru. Je to tak kvůli rychlejšímu výpočtu, než kdyby se pokaždé updatovaly hodnoty přes vzorce (samotné makro ve VBA je přístupné pro editaci, takže si ho můžete upravit podle svých představ).
Pro orientaci je v záložkách "Dashboard" a "Test Estimates" vytvořen jeden záznam sloužící jako příklad.
Prosím o radu, mám specifickou potřeby a hledám vyhovující sw.
OdpovědětVymazatPotřebuji sledovat verzování nejlépe v čase pro různé zákzaníky, ale toto není až tak podstatné. Větším problémem je pro mne udržování reportu opravených chyb a těch které je nutno z časových či finančních důvodů odsunout na jiný termín.
Moc děkuji za jakýkoliv návrh
Dobrý den,
OdpovědětVymazatpokud jde o reporty opravených a neopravených chyb, měl by to zvládat prakticky jakýkoliv bugtrackingový nástroj (stačí nadefinovat stavy nalezených chyb a "workflow" práce s nimi - např. "opraveno", "odsunuto na později") a pak z nástroje vyjet report chyb v daném stavu. Z komerčních nástrojů mám dobré zkušenosti s produkty Atlassian JIRA, Countersoft Gemini, z freewarů se často používá Bugzilla a Mantis Bugtracking. Nebo ještě lepším nápadem je použít tool, který umí držet v sobě nejen bugy, ale i samotné testy a verzovat je (HP Quality Center, SpiraTeam...). Záleží na finančních možnostech firmy.
I don't even know how I finished up right here, but I assumed this put up was once good. I do not recognize who you are however certainly you're gоing
OdpovědětVymazatto а well-κnown bloggeг in caѕе you are not аlгeady.
Cheеrs!
mу web-sіte ... unlock iphone 4